كان حيبقى أحلى فيلم رعب يا عم ستيفين جيصبرج

Wednesday, April 11, 2007

كشف حمامة للوطن العربي

الوطن العربي الحبيب عامل كالجسد.. الواحد.
الجسد ليه راس، ايدين، رجلين و(حمامة)و(مؤخرة)
ومنذ قديم الأزل، تم عمل كشف حمامة للوطن العربي أمام أنظار جميع شعوب العالم، وبعد أن اتضح أن الحمامة غلبانة ليس لها أي دور، تم استئصالها بشكل نهائي لا يقبل الرجوع، فأصبج الوطن العربي بلا حمامة.

ومنذ أربع سنوات بالتمام والكمال، خشيت جماعة لا تخشى في الله لومة لائم أن الحمامة تكون طلعت من العدم، فانهالت على الجسد العربي بأشد صنوف الشراسة، وفي هذه المرة سقط اللباس العربي خانعا أمام الإرادة البشعة لقساة القلوب والحمامات.. وبعد أن أزيح الستار (تلقائيا بالمناسبة) عن عورات الجسد العربي، اتضح أن الحمامة ما زالت مفقودة، بل وتكون حول مكانها تصدع رهيب يشبه الى حد كبير ذاك التصدع الموجود بالمؤخرة.

كشف الستار، وسقط اللباس وظهر الجسد العربي وكأن له بدل المؤخرة مؤخرتان، اتضح يا سادة أن هناك أربعة أشطار متساوية في المساحة ومكتملة النمو وتؤدي نفس الوظيفة تقريبا في الجسد العربي.

وهاتك يا كييييك من ساعتها.

Saturday, April 7, 2007

حياة الليل

أبضن خمسين شخصية في التاريخ

فيه كتب كتير عن الشخصيات المهمة في التاريخ، بس مفيش حد اهتم بالشخصيات البيضان..
دي حاجة غريبة، المفروض يا جماعة يكون فيه اهتمام أكتر من كدة بالبيضان، وانا شايف ان الشخصيات البضينة ليها تأثير كبير على مجرى الأحداث أكتر من الشخصيات اللزيزة... عيلة بوش مثلا أكبر دليل على كلامي، بضنواعلى البشر كلهاولسة بيبيضوا كمان ومش عارفين حنخلص من بيضانهم امتا..

Sunday, April 1, 2007

الخابور

البعض بيستخف بالخوابير اللي الناس حواليه بتاخدها وبيعتقد انه في مأمن من خوابير مماثلة.
المشكلة ان هنالك ناس مش بس بستخف، دي كمان بتظهر الفرح والسرور لما يشوفوا الخازوق من دول مستلم حد قدامهم، ويقولوا ان البني ادم بيتخزوق لأنه حمار.

لو عمرك شفت واحد بيتخزوق قدام عنيك، لازم تاخد كير كويس، الخازوق لابسك انت كمان.